2018. március 30., péntek

Chania, 3. nap - 2018. március 21.

Noha az egész heti program izgalmasnak hangzott , mégis, a mai nap volt az, amit talán leginkább mindenki várt. Eljuthattunk Kréta fővárosába, Heraklionba, valamint megnézhettük az ókori Knossos romjait.

Reggel 8 órakor elindultunk, és egy jó két órás buszút után megérkeztünk Knossosba. Mivel gyakorlatilag végig a tengerparton haladtunk, a kilátás lekötött minket, így nem tűnt hosszúnak az út.

Knossosban idegenvezető mutatta körbe a valamikori palota romjait. A Kephala dombon felépített merőleges tengelyek mentén létrehozott épületkomplexum valamikor egy négy szintes épület volt. 1300 helyiség volt benne, melyeket 4 bejáraton lehetett megközelíteni. A négy bejárat a 4 égtáj felé fordul. Az épület nyugati oldala vallási célokat szolgált, templomok, szakrális helyek maradványai lelhetők fel, míg a keleti szektorban lakosztályok, vendégszobák, cselédség szobái, kézművesek műhelyei voltak. a földszinten pedig raktárak helyezkedtek el (bennük hatalmas píthoszokkal= edényekkel). Az épület északnyugati sarka pedig a színházi előadások helye volt.

Knossos után Heraklionba mentünk, ahol egy gyors ebédet követően a természettudományi múzeumba mentünk.

Nem csak a Krétán őshonos állatokat és növényeket nézhettük meg, hanem egy földrengés szimulátorral kipróbálhattuk, hogy milyen érzés, ha valóságban reng alattunk a föld. Megmutatták milyen, ha földszinten vagyunk, milyen ha a 3. emeleten ér minket a katasztrófa, mennyivel erősebben érezhető az epicentrum közelében, és attól távolabb az ugyanolyan erősségű földrengés. Érdekes tapasztalat volt.
A múzeum után volt egy kis szabadprogram a városban. Körbenéztünk, bár sok időnk nem volt, a lényeges látnivalókat azért sikerült megnéznünk.

A nap végén visszaindultunk Chaniaba. Már sötétedett, amikor visszaértünk. Kellemesen elfáradtunk, de nem bántuk,  hiszen rengeteg mindent láttunk.